Fejl kortbetalinger

Der har i går, fredag d. 14. september 2012, indtil kl. 21:00 været fejl i forbindelse med kortbetalinger ved Online Tilmelding.

Denne e-mail sendes til kontaktpersoner i alle organisationer, som er berørt af fejlen.

Vores betalingsgateway, QuickPay, har lavet en opdatering natten mellem torsdag og fredag, som har bevirket at sikkerhedskontrollen i kommunikationen mellem QuickPay og Conventus fejlede. Vi blev gjort opmærksom på problemet i går aftes, hvorefter vi kl. 21:00 foretog en opdatering, som rettede op på sikkerhedskontrollen. Herefter har der været normal drift.

Fejlen har desværre betydet, at betalingerne er gennemført men registreret som fejlet i Conventus. Kortholder har i forbindelse med betalingen fået oplyst, at betalingen er fejlet. Alle betalinger, som er berørt af fejlen, vil blive tilbageført hurtigst muligt. Kortholder skal foretage tilmelding og betaling igen. Det vil fremgå af kontoudtog fra både kortholders bank og jeres bank, at beløbet er trukket og derefter ført tilbage. I kan se de pågældende betalinger i Conventus under Finans > Betalingskort > Afbrudte – de har status “Fejl under færdiggørelse af betalingen”.

På vegne af QuickPay beklager vi de gener, som hændelsen har medført. Vi vil iværksætte en række foranstaltninger, som fremover vil forhindre lignende situationer.

Med venlig hilsen

Conventus A/S

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.